Epson L555 Ecotank

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson L555 Ecotank op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Meneer Tabak 31-03-2015
Geschreven voor: Epson L555 Ecotank

Ik voer een klein bedrijf aan en print regelmatig facturen en offertes. Daarvoor wil ik graag snel en "no nonsense" printen. Dat gaat allemaal prima met de Epson. Wifi is een goede bonus. Ik heb de eerste weken met een USB kabel gewerkt. Daarna kwam ik er toch achter dat wifi net zo makkelijk is geïnstalleerd. Ook op mijn Mac Book Pro Retina. Ook leuk dat je direct van je telefoon kunt printen doormiddel van de app! Het scannen duurt iets langer dan ik met mijn oude HP gewend bent maar de kwaliteit dan ook beter. Leuk ook dat het apparaat gemakkelijk door het invoeren van documenten in de klep. Ik heb hem nu een maandje in huis staan en de inkt is nu ongeveer een streepje gedaald met wekelijks een paar printjes. De kwaliteiten van prints is in uitstekende verhouding met de prijs. Fijn ook dat het apparaat meer in de hoogte is gebouwd. Hij past daarmee gewoon iets makkelijker om mijn bureau.

Alfons Brink 16-03-2015
Geschreven voor: Epson L555 Ecotank

Na 2 weken de Epson Ecotank in huis te hebben kom ik tot een conclusie die ik heel graag met anderen wil delen.
Al snel kwam ik er achter dat we hier te maken hebben met een kleine, eenvoudige, zuinige en compacte printer/ kopieer/ scanner. Hij is wel wat aan de prijs, maar hij maakt met zijn prestaties veel goed.

Na een wat langdurige installatie, wat trouwens heel goed in de handleiding omschreven staat, is de Epson Ecotank door meerdere apparaten aan te sturen. Dit kan zowel draadloos als met een USB-kabel. Deze kabel is echter niet meegeleverd. Op zich hoeft dit geen probleem te zijn, maar voor het scannen naar de computer is deze wel noodzakelijk.
Scannen vanaf de tablet gaat overigens wel heel gemakkelijk.

De meeste tijd gaat zitten in het installeren van de inkt tanken. Het laden van de inkt neemt al snel 20 minuten in beslag, maar er staat beschreven dat je er daarna een hele tijd niet meer naar om hoeft te kijken. Eerlijk gezegd was ik eerst heel sceptisch. Ik moet echter wel toegeven dat ik tot op heden nog steeds geen vermindering van het vloeistof niveau heb kunnen opmerken. Geloof me, ik heb echt al tientallen werkstukken uit de printer laten komen.

Als lesstof ontwikkelaar op een MBO school in het noorden van het land herschrijf ik meerdere documenten, aangevuld met diverse grafische vormgeving. De kwaliteit van deze documenten valt mij absoluut niet tegen. De instellingen zijn gemakkelijk te wijzigen en het handmatig dubbelzijdig afdrukken gaat zelfs heel gemakkelijk.

Mijn vrouw was ook heel blij met de mogelijkheid van het printen van foto's vanaf haar mobiele telefoon.
Nu kan ze regelmatig de foto's van onze drie kinderen in huis vervangen door nieuwe.

Kortom, nogmaals, een kleine, eenvoudige, zuinige en compacte printer/ kopieer/ scanner.

ttwwoo 15-03-2015
Geschreven voor: Epson L555 Ecotank

Wij zijn een klein grafisch ontwerpbureau en gebruiken sinds 2 weken de EcoTank. Het installeren was wat lastig want er zat een cd bij met drivers maar wij hebben iMacs zonder CDrom station ingebouwd. Maar ik hoorde later van een vriend van mij die hem ook heeft dat er een wifi knop op de printer zit waarmee de printer zelf draadloos de goede driver opzoekt en installeert.

Het vullen van de printer met bijgeleverde inktflacons was wel even een inspanning en het lukte ons niet zonder inkt aan je handen te krijgen. Dus houd een tissue bij de hand als je gaat vullen. Het mooie is dat deze handeling als het goed is de komende 2 jaar niet meer voor gaat komen omdat er zoveel inkt in de printer gaat. Een heerlijk vooruitzicht!

Verder is de printkwaliteit prima.
De snelheid waarmee hij print is ook ruim voldoende.
Je kan er mee scannen, faxen en kopieren... een echte alleskunner dus!

jos reg 13-03-2015
Geschreven voor: Epson L555 Ecotank

De installatie van de Epson EcoTank lijkt een beetje op het schrijven met een mooie vulpen. Eerst moet de pen worden gevuld met inkt, waarbij je handen soms vies kunnen worden door het openen en vullen van de inktcartridges. De upside is dat de kleuren erg mooi zijn en de duurzaamheid ruim opweegt tegen dit nadeel. Wat mij betreft past dit concept in de aandacht en respect voor het milieu. Sterker nog het voelt goed dat je de kosten direct neemt voor de printer en de cartridges tegen scherpe prijzen worden aangeboden. Zo hoort het ook. Niets mis met zo'n luxe vulpen.

arjanmeun 10-03-2015
Geschreven voor: Epson L555 Ecotank

Sinds enkele dagen een Epson Ecotank L555 in huis. Met een gezin dat meer papier verslind dan het regenwoud groot is bij wijze van spreken was ik aangenaam verrast toen deze printer opdook. een grote tank vol inkt en 4000 zwart wit en 6500 kleur volgens opgave van de fabrikant.

Uitpakken
In de doos de printer, 4 losse inktflessen, boekje met de nodige gebruiksaanwijzingen en een powerkabel. Het is wel een wifi-printer maar kan ook via USB, die kabel zat er helaas niet in. Maar goed, ik wilde hem toch via wifi dus voor mij geen bezwaar en wat kost een USB kabeltje nou eigenlijk?

klaarmaken voor installatie
Eert moet de tank gevuld worden. DOE DAT OP EEN VLAKKE ONDERGROND MET WAT BESCHERMING ONDER DE PRINTER!! uiteraard moet je dit niet op je mooie eikenhouten tafel doen maar ik heb wel wat zitten knoeien, het beschermvliesje op de fles zit stevig vast en daarbij kwam er al wat inkt op de vingers, bij het ingieten van de inkt kneep ik de eerste keer iets te hard, gevolg een lekker plasje inkt op de tafel. Maar, oefening baart kunst, het laatste flesje ging feilloos

Installatie
de meegeleverde beschrijving helpt je moeiteloos door de setup heen al is het knopje wifi setup wat verwarrend, je moet gewoon het schermpje gebruiken, staat ook in de beschrijving maar ik zat even abuis. verder zonder problemen door de installatie. Even geprobeerd hoever ik de printer van de router weg kan zetten en dat was best ver, halverwege de tuin kon ik nog printen en op zolder (twee betonvloeren) ook terwijl ik daar vaak nauwelijks wifi ontvangst heb, dikke plus

Printen
En toen gaan hè, spreekbeurtje voor de oudste, werkstuk voor de tweede, kleurplaatje hier en daar en gelijk wat foto's van de kinderen. Ook maar even het lesmateriaal voor de cursus die mijn vrouw geeft, met het grootste gemak 10 setjes van 20 bladen. zelf even de bladmuziek voor komende optreden uitgeprint. Eerste indruk is strakke kwaliteit, natuurlijke kleuren, echt goed voor elkaar

Concluderend
Een prachtige printer met heel veel inkt (en zijn ze uiteindelijk leeg, voor €10 heb je originele navulflesjes!!!) Alles erop en eraan. Stevige wifi ontvangst, goede prints, redelijk snel.
Voor een gezin waar je niet steeds nieuwe inkt wilt kopen en waar de kids iedere week wel een deadline hebben op school is het een SUPER printer!

Tollenaar123 09-03-2015
Geschreven voor: Epson L555 Ecotank

Ik heb een klein communicatie en marketing bureau. We werken met 2 en af en toe een paar freelancers. We doen veel digitaal maar als het gaat om communicatie dan print ik eigenlijk altijd alles uit wat ik verstuur naar consumenten en/of naar klanten. Dat is voor mij de enige manier om echt goed te controleren of de teksten lekker lopen en of er geen fouten inzitten. Maar ik vind het ook fijn om mijn offertes en presentaties uit te printen. Met mijn oude printer deed ik dat niet zo vaak omdat ik dan om de twee weken een nieuwe cartridge moest kopen. Daarom verwacht ik veel van deze Epson EcoTank. Volgens Epson kan ik er twee jaar lang heel veel pagina's in zwart wit en nog meer in kleur mee afdrukken en zijn mijn printkosten een stuk minder hoog. Dus nu ben ik naar hartelust aan het printen geslagen. De kwaliteit is goed, de printer is redelijk snel en ik heb de inkt nog geen streepje zien dalen. Het enige wat ik even lastig vond was het installeren. Ik werk op Apple computers en het aansluiten op de wifi verbinding ging niet vanzelf met de bijgeleverde cd-rom. Uiteindelijk was het toch gemakkelijk: via de display van de printer zelf kan je gewoon je netwerkverbinding en wachtwoord invoeren en dan zit je online. Vervolgens zoek je je driver op in het printer en scanner menu van de computer en wordt het apparaat zo geïnstalleerd. Al met al tevreden. Als de inkt echt zo lang meegaat, heb ik er op kantoor erg veel aan.